B-vitamin – komplex segítség a testnek

Megosztás:

Share on facebook
Share on email
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Amikor a B-vitamint említjük, egy vitamincsalád összefoglaló nevéről van szó. Ezek összessége komplex segítséget ad a testnek, de egyes problémákra szükség lehet némelyikből a kiemelt mennyiségre.
B-vitamin – komplex segítség a testnek

Sorozatunkban kitárgyaltuk már a D-vitamint, ami igazi Jolly Joker a szervezet számára. Ezúttal a B-vitamint vesszük górcső alá, amelynek viszont több változata is előfordul.

A B jelű vitaminok vízben oldódnak, nem tárolódnak a szervezetben, így nem áll fent a túladagolás veszélye. Gyűjtőnevük is van, ez a B-komplex, amelyet azokra használnak, amelyek valóban vitaminok – mert a B4, B8, B10, B13, B15, B16 és B17 a jelenlegi megközelítés szerint nem számít annak.

A B-komplex vitaminok egyaránt jótékonyan hatnak a bőr, a haj, a szem egészségére, de az idegek és a máj működésére is sok előnyös hatással bírnak. Idősebb korban egyre inkább fontos lesz a szerepük. Ajánlott a B-vitamin azoknak, akik egyoldalúan táplálkoznak, betegségből lábadoznak, anyagcserezavarokkal küzdenek vagy szoronganak. A komplex elnevezés arra is utal, hogy az együttes bevitelük ajánlott, olykor azonban valamelyik vitaminból szükség lehet a kiemelt mennyiségre.

B1 – Tiamin

Feladata az anyagcsere segítése, de a szívizom és az idegsejtek megfelelő működéséhez is szükséges. Legnagyobb mennyiségben a sertéshúsban fordul elő, de a májban, a különböző magvakban, gabonákban, hüvelyesekben, babfélékben és a földimogyoróban is megtalálható.

B2 – Riboflavin

Jelentős szerepet tölt be a szöveti légzésben és a méregtelenítésben. Antioxidáns, ezzel segíti a többi B-vitamin hatékonyságát. Segít az anyagcsere helyreállításában, a pajzsmirigy működésében, a szürkehályog megelőzésében. Elég könnyű hozzájutni, hiszen megtalálható a tejben, a sajtokban, a marhahúsban, a halakban és a tojásban, de bevihető avokádó és spenót fogyasztásával is.

B3 – Nikotinamid

Nemcsak az idegrendszert tartja rendben, de hozzájárul a normál pszichológiai funkciók működéséhez is. Csökkenti a fáradtság érzését, segíti a nyálkahártya és a bőr állapotmegőrzését. Állati úton a hús, a máj és a vese fogyasztásával vihető be, ám ott van a barna kenyérben és a növényi fehérjékben is.

B5 – Pantoténsav

Kiküszöböli a migrént, segít a dohányzásról való leszokásban, stresszoldónak és a fáradékonyság megelőzésére kiváló. A pantoténsav megtalálható a halakban, a baromfikban, a tojássárgájában, de a brokkoliban és a hüvelyesekben szintén.

B9 – Folsav

A test több területére jótékonyan hat, ám a legfontosabb szerepe a nők életében van, elengedhetetlen ugyanis a fogantatáshoz, valamint a terhesség ideje alatt is szükség van rá. A folsav hiánya a szervezetben a meddőség egyik oka lehet. Természetes úton a máj, a spenót, a gyümölcsök és az élesztő segítségével juthat a szervezetbe.

Gyúrós István

Gyúrós István

Gyúrós István vagyok, újságíró, szövegíró, a www.atpszovegiras.hu egyik alapítója. Remélem, hogy az általam írt cikkekben is találsz néhány morzsát, ami segít a változásban!
Sunny Magazin logo

Társalgó

2
Szólj hozzá!

Please lépj be to comment
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Kerüld el a betegségeket, ügyelj az őszi vitaminpótlásra! | Sunny MagazinNapi egy sárgarépa a látás javításáért – az A-vitamin kedvező hatásai | Sunny Magazin Recent comment authors
  Subscribe  
Visszajelzés
trackback

[…] de megtalálható a májban, a tojás sárgájában, a tengeri halakban és a tejtermékekben is. A B-vitamin a fehérjékből nyert energia felszabadítására szolgál, ezért szuper ebben az időszakban. Az […]

trackback

[…] korábban írtunk a B, a C és a D jelzésű vitamin előnyeiről, előfordulásáról, szükséges napi […]

Regisztrálj az oldalunkra kedvezményekért!

×
×

Cart

Szia!

lépj be az oldalra!

Tudtad?

Ha bejelentkezel az oldalunkra és úgy olvasod a cikkeinket

Sunny Money
hűség pontokat
kapsz, amit a
Shopban
költhetsz el?