Kerüld el a betegségeket, ügyelj az őszi vitaminpótlásra!

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: pinterest
Nem csak a kórokozókat lehet hibáztatni egyes betegségek kialakulásáért, magadat is okolhatod, ha nem készíted fel kellően szervezeted a védekezésre. Az immunrendszer megerősítése az őszi időszakban kiemelten fontos – ehhez javasolunk néhány vitaminfajtát, amelyekre nagy szüksége lesz az elkövetkező hónapokban szervezetednek.
Kerüld el a betegségeket - őszi vitaminpótlás

Beköszöntött az ősz, és bár sokszor még nyárias időjáráshoz van szerencsénk, hamarosan hűvös szelek érkeznek hozzánk, és többször fázunk majd az utcán haladva. A nyári melegek után különösen fontos, hogy felkészítsd immunrendszeredet erre az időszakra. 

Nem csak a kórokozó a hibás

Ha jól jársz el, megelőzheted azokat a betegségeket, amelyek csakis a kimerült szervezet és immunrendszer miatt érnek el bennünket. Mert bár a kórokozókat nem lehet minden esetben elkerülni, a betegségek kialakulásában a befogadó szervezet tulajdonságai is döntő szerepet játszanak. Azaz ha legyengülten mész bele az őszbe, télbe, sok jóra nem számíthatsz.

Éppen azért indítottuk a vitaminokat bemutató sorozatunkat, hogy mindenki tisztában legyen vele, melyik miben oldódik, miben segít a szervezetnek, és melyikhez honnan lehet természetes úton a legkönnyebben hozzájutni. Most a korábbi ismereteket felelevenítve aktualizáltuk az igényeket az őszi időjáráshoz.

Gyümölcs, zöldség, egészség

Ezek a hónapok, valamint természetesen a téli időszak is emelt adagokat tesz szükségessé például a C-vitaminból. A javasolt mennyiség egy felnőtt számára naponta 80 milligramm, amelyet gyümölcsökből (narancs,  citrom, mandarin) és zöldségekből (paprika, fejes káposzta, brokkoli, karfiol, kelbimbó, kelkáposzta) lehet a legegyszerűbben bevinni a szervezetbe. Ha ez nem sikerül, kérd ki egy gyógyszerész tanácsát – bármelyik patikában kaphatsz tabletta vagy kapszula formájában „kiegészítést”.

Az A-vitamin véd a fertőzésektől, ezért is érdemes sok sütőtököt, répát, piros húsú paprikát és brokkolit fogyasztanod, de megtalálható a májban, a tojás sárgájában, a tengeri halakban és a tejtermékekben is. A B-vitamin a fehérjékből nyert energia felszabadítására szolgál, ezért szuper ebben az időszakban. Az állati eredetű ételek (hús, máj, vese) mellett a burgonyából, a hüvelyesekből, a barna rizsből, a kemény gyümölcsökből, valamint a teljes kiőrlésű lisztből kerülhet a szervezetedbe. 

Cinkre is szükséged lesz

Az E-vitamin az úgynevezett szabadgyökök károsító hatásaitól óv meg, előfordulását tekintve a növényi olajokban, a csonthéjasokban, a zöldhagymában, valamint a dióban, a szójában és a hüvelyesekben található.

A fentieken kívül a szakemberek az őszi időszakban a cink bevitelét is fontosnak jelölték meg: ezt csekély mennyiségben ajánlott fogyasztani, ezzel együtt is elengedhetetlen a szervezet és az immunrendszer megfelelő működéséhez. Pótolhatod marha- és bárányhús, spenót, lencse, kesudió, spárga, zab és joghurt fogyasztásával.

0 0 vote
Article Rating
Gyúrós István

Gyúrós István

Gyúrós István vagyok, újságíró, szövegíró, a www.atpszovegiras.hu egyik alapítója. Remélem, hogy az általam írt cikkekben is találsz néhány morzsát, ami segít a változásban!
Sunny Magazin logo

Társalgó

Töltsd fel szervezeted, előzd meg a betegségeket!

Subscribe
Visszajelzés
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

Regisztrálj az oldalunkra kedvezményekért!