Szaunázás – a sok előny mellett nem árt vigyáznod

Megosztás:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: email
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: pinterest
Mielőtt belemerülsz a finnek nemzeti programja, a szaunázás rejtelmeibe, érdemes kicsit utánanézned, mit is vált ki szervezetedből az extrém hőmérséklet. A legtöbb mellékhatás pozitív, de például szívbetegeknek nem szabad kísérleteznie.
Szaunázás

Finn szauna, elektromos, infra, soft, aroma, gyógynövényes vagy éppen fényterápiás – van választék bőven. Itthon is hódít a szaunadivat, sokan hódolnak a szenvedélynek. Egy szeánszon például legalább egyszer érdemes mindenkinek részt vennie, különleges élmény. Bármelyiket is válasszuk, a testünket több módon igénybe vevő hőség miatt sok előnye és néhány hátránya is van a szaunázásnak. Jó ezekkel tisztában lenni, mielőtt „begőzölünk”.

Előnyök

Egészségjavítás: tucatnyi egészségügyi haszna van, ezek közül kiemelkedő a vérkeringés felpezsdítése, amely edzi a szívet, valamint az immunrendszerre és a légzésre gyakorolt pozitív hatás. Az agyműködésre is ösztönzően hat, és fokozza a fehérvérsejtek termelődését.

Méregtelenítés: a szaunázás jó a testnek, hiszen az izzadással távoznak a méreganyagaink. Arra figyeljünk, hogy pótoljuk az elvesztett folyadékot.

Segíti a fogyást: szaunázás közben a test komolyan igénybe van véve, nő a pulzusszám, ezzel kalóriát égetünk. Emellett felgyorsul az anyagcsere, ami szintén előnyös a súly megtartására, avagy súlyvesztésre törekedő embereknél. Meg mindenki másnál is.

Sportolóknak főnyeremény: ha valaki komolyabban mozog, annak a szaunázás rendszeres kiegészítést jelenthet. Egyrészt segíti a bemelegítést, másrészt relaxál, csökkenti vagy éppen teljesen kiküszöböli az izomlázat. Emellett a hőtűrő képesség trenírozása miatt hosszabb távon növeli az állóképességet.

Hátrányok

Fertőzésveszély: szaunázi általában törölközőben járunk, bevállalósabb helyeken pucéran ülnek az emberek. Igaz, hogy ezt lepedőn teszik, de a csupasz lábukkal, kezükkel ugyanazt a területet érintik sok százan, amit mi is. Az ajtóig javasolt a papucs használata, ahogyan a szaunázás után is abba érdemes lépni.

Kiszáradás: ha nem pótoljuk a folyadékot, kiszáradunk, amely ájulással, eszméletvesztéssel járhat. A végén mindig igyunk sok folyadékot – ha lehet, valami egészséges, nem cukros italt.

Szívbetegeknek veszélye: az extrém hőmérséklet megterheli a szívet, mert megnövekszik a pulzusszám, így akinek gondja van ezzel, ajánlatosabb távol maradni a kabinoktól.

0 0 vote
Article Rating
Gyúrós István

Gyúrós István

Gyúrós István vagyok, újságíró, szövegíró, a www.atpszovegiras.hu egyik alapítója. Remélem, hogy az általam írt cikkekben is találsz néhány morzsát, ami segít a változásban!
Sunny Magazin logo

Társalgó

Te szeret szaunázni?

Miért, vagy éppen miért nem?

Subscribe
Visszajelzés
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments

Regisztrálj az oldalunkra kedvezményekért!