Újévi fogadalmak: lépések a győzelemhez

Újévi fogadalmak: lépések a győzelemhez
“Amit a cél elérésével kapunk, közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük.” (Zig Ziglar)

„Egészségesebben fogok enni! Többet fogok mozogni, edzeni! Idén megpróbálok többet spórolni.”

Ez a három a leggyakoribb újévi fogadalom a legfrissebb amerikai közvélemény-kutatások szerint. Nem kétséges, hogy sokan sajátunkra ismerünk közöttük. Amellett, hogy közös vágyunk életünk jobbá tétele, más oka is lehet, hogy ez a három fogadalom évről-évre vezeti a toplistát: sokan idő előtt a következő évre halasztják fogadalmuk beteljesítését. Segítünk, hogy idén Ön ne legyen a halogatók között!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: google
Megosztás itt: email

Mikor érek célt?

A siker meghatározás kérdése. Mindenkinek magának kell rájönnie és önmagában tisztáznia, hogy mi számít sikernek. Nincs ez másképp a fogadalmainkkal sem. Könnyű utat téveszteni, ha semmi mást nem fogadunk el sikernek, csak az oly távoli célt.

Ha elképzeljük a fogadalmunk, mint egy egészségesebb élet felé vezető utat, akkor teljesen magától értetődő, hogy a célunk eléréséhez lépkednünk kell. Egyik lépést a másik után, más módja tényleg nincs az előrejutásnak. Most pedig mondok egy erőset: az egészségesebb élet felé vezető út nem december utolsó napjával ér véget, ahol, mint egy kincses ládát, kaparinthatjuk meg az ’egészséges életet’. Sokkal inkább az egészségtudatos élet maga az úton való lépkedés. így, aki fogadalmat tett, az már az úton jár, és ha Ön is eljutott ide, egy hatalmas sikert már el is könyvelhet magának!

Az egészségszemlélet gyakorlása

Egy egészségesebb élet felé mutató fogadalmunk teljesítéséhez tisztáznunk kell magunkban, hogy mi is az, amit várunk! Sokan egy bizonyos súlyfeleslegtől való megszabadulásban látják a célvonalt, ilyenkor viszont annak elérésével szempillantásnyi idő alatt visszakúsznak a kilók. Ha valódi, tartós eredményt szeretnénk elérni, akkor tágabb keretek között kell gondolkodnunk. Egyszerre kell ügyelnünk a kellő mozgásra, a megfelelő étkezésre és a kielégítő pihenés, rekreáció meglétére. (A holisztikus szemlélet szerepéről az egészséges élet kialakításában itt írunk bővebben.)

Ahhoz, hogy ne tévedjünk le a fogadalmi ösvényünkről, helyes és szükséges is több mozgást vinni az életünkbe. A WHO javaslata felnőtt korúak számára a fizikális aktivitást illetően heti 150 perc közepesen intenzív mozgás (mint egy élénk séta, társastánc, kertészkedés, stb.), vagy 75 perc igen intenzív edzés (futás, úszás, biciklizés, fitnesz edzés, stb.). Maradva a fogadalmi út hasonlatánál, minden egyes hét, ahol teljesíteni tudjuk ezeket a feltételeket, újabb sikernek számít!

Ezen cikk igen csak hosszadalmas lenne, ha megkísérelné az egészséges étrend elemeit megfelelő terjedelemben bemutatni, így a teljesség igénye nélkül csak egy fontos dologra hívom fel a figyelmet. Válasszunk olyan étrendet magunknak, amivel elégedettek leszünk és kerüljük azt, amely betartása kifejezett szenvedéssel jár. Egy mértékletes megközelítés mellett nagyobb eséllyel lelünk boldogságot új étrendünkben, mintha teljes mértékben lemondanánk kedvenc ételeinkről. Azt azonban itt se felejtsük el: minden egyes nap, amikor kipróbáltunk egy kalóriaszegény menüt vagy ledolgoztuk a bevitt ételnek megfelelő kalóriamennyiséget hatalmas siker!

Miben mérjük a sikert?

Nos, leginkább sikerben. Végső soron pedig minden egyes este, ahol a teljesítményünkkel elégedetten hajtjuk álomra a fejünket újabb siker a fogadalmi ösvényünk mentén. Legyen a siker minden olyan edzés, amit tudtunk élvezni, még ha csak a végén, a zuhany alatt állva is. Legyen a siker minden tányér diétás újdonság. Legyen siker minden, amit sikerként tudunk megélni, és láss csodát, egész évben sikeresek voltunk a fogadalmunk teljesítésében.

Az újévi fogadalomként megkezdett életmódváltással foglalkozó cikksorozatunk második részét olvashatták. A sorozat első cikke az edzőtermek témáját járta körül. Az életmódváltás fejben zajlik, az ehhez szükséges szemléletváltásról a másodikban, a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés fontosságáról a következő cikkeimben olvashatnak.

forrás:
WHO

Örömmel és lelkesedéssel dolgozunk, hogy érdekes és hasznos cikkeket hozzunk neked.
Kérlek, ha sikerült jó érzést vagy egy kedves, hasznos gondolatot előidéznünk az olvasás közben, oszd meg velünk egy hozzászólás formájában!
Számunkra ez az igazi elismerés!

[oceanwp_popup_login]

Ha hasznosnak találtad a cikket, segíts nekünk! Oszd meg ismerőseiddel is!

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: google
Megosztás itt: email